Co ciekawego na You Tube cz. 8. Czego nie zobaczysz w TV

Trzeba przyznać, że tegoroczna "zima tej wiosny" nie pozwala na stuprocentowe rozwinięcie aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Dlatego też, przygotowałem dla Was, kilka kolejnych propozycji z polskiego You Tub'a. Gwarantuję, że na prawdę warto...

Tym razem do tytułu wpisu, celowo dodałem zdanie: "czego nie zobaczysz w tv". Nie bez powodu zastosowałem taki dodatek. Zmuszają mnie do tego pojawiające się przemyślenia na temat sytuacji jak panuje na świecie. Tzn. jak każdego dnia, jesteśmy, wręcz bombardowani i karmieni nieprawdziwymi informacjami na temat otaczającego nas świata i ludzi. Jak przez ekran telewizorów ukazywany jest nam złowrogi świat, a tak na prawdę, porzucając otoczkę "możnych i władczych tego świata", wszystko dookoła staje się niemalże inne, prawdziwe, piękniejsze. Bogate w przychylność człowieka do człowieka, wzajemnej pomocy, życzliwości, ludzkiej zaradności.

Zanim przejdę do dzisiejszych "jutubowych" propozycji, przypominam o wcześniejszych częściach cyklu: CO CIEKAWEGO NA YOU TUBIE. Część I, część II, część III, część IV, część V, część VI, część VII.

Dzisiaj zacznę od bardzo ciekawego, i mogę śmiało stwierdzić, jednego z najlepszych merytorycznie, filmowo i bogatego w osobiste przeżycia autora, kanału jaki w ostatnim czasie napotkałem w internecie. WIBRACJE ŻYCIA, bo o nim mowa, prowadzi Darek, który spełnia swoje marzenia przez pokonywanie własnych słabości, i jak mówi: poszukuję wszystkiego co wprawia mnie w dobry nastrój. To właśnie nazywam wibracją życia, stany, które dają mi mnóstwo energii i chęci do życia, do doświadczania pięknych rzeczy. Najwięcej takich chwil dają mi moi bliscy i podróże (...)
Poprzez relację z własnych podróży, które odbywa samotnie, stara się pomóc innym odnaleźć chęć do spełniania marzeń, pokonywania barier, lęków przed podejmowaniem działania. Może razem odnajdziemy wibracje, Wibracje Życia.

Na wstępie wspominałem o tym, że przekaz medilany, komercyjny jest zgoła inny. Darek w swoich filmach, których nie powstydziły by się stacje telewizyjne (np. jeżeli chodzi o montaż i przekaz). Pokazuje, że napotkani ludzie wyciągną pomocną dłoń, że obdarzą uśmiechem, zaproszą do swojego domu, porozmawiają czy nawet nakarmią. Do tego można się delektować zarówno uchwyconymi widokami, z różnych zakątków świata, jak i Polski.

Jeżeli jesteś ciekawy jak to wygląda, zobacz kanał WIBRACJE ŻYCIA i wybierz się w prawdziwy świat razem z Darkiem.

KLIKNIJ aby przejść na kanał

Drugą propozycją jest kanał również o tematyce podróżniczej. Podróże i ludzie. Ludzie i podróże. I na tym można by było poprzestać. Tak w skrócie, osobiście mógłbym podsumować PLANETA ABSTRAKCJA. Prawdopodobnie znajdą się wśród Was fani Oli i Borysa, którzy przemierzają świat i wtapiają się w lokalne społeczności. Muszę przyznać, że to właśnie ci Dwoje, bez skrępowania i jakiejś "telewizyjnej poprawności" pokazali, w ostatnich odcinkach, POLAKÓW, przez DUŻE P. Wybrali się na wschodnie ziemie, gdzie zsyłano naszych rodaków, którzy po dziś dzień tam żyją i pomimo upływu lat mówią w ojczystym języku, marzą o Polsce i pielęgnują rodzimą kulturę "tam daleko, od domu swoich przodków".
Borys i Ola, m.in. rozbijają w drobny pył mit "o zwaśnionych kulturowo narodach". Pokazują np. Polaków, Kazachów, Białorusinów, Inuguszetów, Rosjan i Niemców, którzy pomimo różnic kulturowych, religijnych żyją we wspólnocie. Razem.

Na jednym z serwisów, mówią o sobie tak: W naszej działalności staramy się być twórcami "map czasu". Podróżujemy po świecie i poszukujemy świadków obecnej epoki by nagrać ich spostrzeżenia na temat miejsc w jakich żyją. (...)
A tu słowa, które potwierdzają moje przemyślenia: Próbowaliśmy poznać świat słuchając ogólnodostępnych mediów. Chcieliśmy  dowiedzieć się co naprawdę dzieje się w głowach ludzi mieszkających w zasadzie tak blisko nas. Szukaliśmy odpowiedników tych opowieści o dziadku wszystkich dzieci i zamkniętych lodziarniach, takich realnych, prawdziwych przeżyć. Szukaliśmy i nie mogliśmy znaleźć.
Odnosiliśmy wrażenie, że informacje płynące do nas ze świata są okrojone i pozbawione życia.
A przecież to takie ważne. Wierzymy, że niemalże wszystko co dzieje się na świecie ma pośrednio lub bezpośrednio wpływ na nas. Dlatego jeździmy, nagrywamy i rozmawiamy. Nie mamy żadnych z góry przyjętych założeń odnośnie przedstawianego przez nas świata. Nie chcemy ani "czarować" ani "odczarowywać". Staramy się po prostu zrozumieć
.

KLIKNIJ aby przejść na kanał


Kolejna propozycja, nie będzie na miarę "odkrycia Ameryki" przez Kolumba, bo prawdopodobnie wielu miało już "do czynienia" z bardzo barwną (wg mnie) postacią, jaką jest Dawid. Gdybym już powiedział "jaki Dawid", to gro osób wzdychnęło by i pomyślało "przecież ja już gościa znam". No właśnie. Być może, jakaś część z Was śledzi kolejne podboje głównego bohatera.
W "informacjach" na jego kanale, przeczytamy: Sprawa wygląda następująco - kiedyś pomyślałem żeby napić się wódki z pingwinami. No i tak właśnie zrobiłem. Korzystając ze środku transportu jakim jest autostop i jachtostop, dostałem się do Ameryki Południowej i przeżyłem największą przygodę swojego życia.

Czy już się ktoś domyśla o jakiego Dawida chodzi? Dawid Fazowski i jego kanał PRZEZ ŚWIAT NA FAZIE. I co tu dużo więcej dodać? Mega pozytywny człowiek, który "nie owija w bawełnę". Pokazuje widzowi Polskę i Świat, jakich (być może) nie znamy. Dociera do ludzi, dzięki którym możemy poznać wiele miejsc do jakich na co dzień z kamerami się nie wchodzi. Północ, południe, wschód, zachód naszego globu.
Po Polsce jeździ fiatem seicento, który jest nieoceniony w realizacji swoich marzeń i projektów.

Jeżeli jesteście ciekawi jaka setka odwiedzonych przez Dawida krajów, jest na jego liście, zaglądnijcie na jego kanał.

KLIKNIJ aby przejść na kanał


Na sam koniec, informacja dla "zapominalskich". Jeżeli jesteście ciekawi, a być może przeoczyliście ostatni wpis na temat Wysp Owczych, możecie nadrobić zaległości klikając TUTAJ i dowiedzieć się ile owiec zamieszkuje archipelag.

Jeśli podoba Ci się to co robię, jaką pracę wykonuję i chcesz mnie wesprzeć w rozwoju bloga i kanału na youtube możesz udostępnić stronę w swoich mediach społecznościowych lub postawić mi wirtualną kawę :) Kliknij poniżej i wypijmy kawę wg Twojego uznania :) Będzie mi bardzo miło.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tekst, opracowanie: Przemek Posadzki / zaginionyturysta.blogspot.com

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bieszczadzcy górale

Siedem kolorów. O fenomenie Gór Tęczowych

Falowiec. Najdłuższy blok w Polsce